Selasa, Ogos 17, 2010

cabaran dan dugaan...

bismillah n salam...

xmau ckp dh lama aku tak updated blog..
sbb smmg nya mmg dh lama...
ade idea, mse tak mgizinkn...

arini.. aku x keje.. sgat terduga bile kami sekeluarga tidak sehat...
En.Ahmad sakit gigi+sakit kepala+panas badan....
En.Ahmad jr. panasbadan+selsema+batuk+kahak....
aku?? sakit tekak+extra letih bler 2 yg d atas tidak sehat...

sgat kesian bler ahmad faris batuk n selsema...
baby 14bln... mana pandai nk buang hingus n kahak..
tuh yg buat aku tercabar... bru aku tau, bertapa susah nya seorg ibu nk besarkn anak2nya...

mak, ade 8org anak... 2 tersimpan d sana... mak boleh besarkn 6 anaknya..
aku nih bru sorg.. dh rse betapa susahnya..
smua kerja xkeh buat bile anak x sehat...
lebih2 bler suami juga tidak sehat...

mungkin DIA mahu menduga aku..
sempena bulan ramadan yg mulia ini...
DIA mahu aku belaja berSABAR...

ya Allah, '
aku terima dugaan dan cabaran mu ini...
hanya Engkau yg maha mengetahui..
dan Engkau juga tidak akan menduga hamba Mu yg tidak mampu...
aku bersyukur kerana Engkau memilih aku utk d duga...

semoga aku tabah n aku tau akn beroleh ganjaran utk dugaan ini..
amin.Show all

Tiada ulasan:

Catat Ulasan