Khamis, Disember 03, 2009

apa patut aku rase....

pg2.. yg tak brapa cerah...skg aku kat umah mak aku..
smlm blik cni slepas g berarak mghantar pengatin d felda kerteh1..
pastu aku suh laki aku tgalkn aku kat k.T.. sbb aku mmg dh apply leaves 2 ari..
citernye.... aku sbnarnya nk blik ganu mse raya ke2 korban arituh.. nk blik la kejap jguk mak n ayah.. bkn nk tido pun just blik ari.. sbb 1st ari raya hubby aku keje..
n raye ke3 spupu tok abah mrangkap adik pngasuh faris nk kenduri.. sbelah umah jer.. jd aku mtk blik kjap la raye ke2... cuaca pun cerah arituh...
tp dia ckp... "takyah la kita blik, kita blik ganu mgu dpn(maknanya weekend nih la)sbb klu blik esok(wak2 dia ckp ari 1st raya)kjap jer.. balik blik jumaat sb2 lama ckit..." aku just pandang dia.. "abg x keje jumaaat sab2 tuh" dia smbg sndiri sbb mgkin dia paham cara aku pandang dia.. sbb dia mmg keje2 keje2.. keje2.... aku ngn tolak ansur nye ckp ok(wlaupun aku tau msti ade akn ade alasan lain ble tiba ari y d janji).. sbb mmg payah sgat klu nk blik kg aku... aku malas nk gaduh.. malas nk betah.. ok...

dan spt y aku jangka... tetiba isnin tuh msuk keje n roster bln12 kuar.. dia bgtau.. "ayah keje jumaat mlm tuh.. mmmm.. tp xpe la, jumaat tuh ayah anta ibu n faris ganu ari sb2 ayah g amik"..dia y ckp sndiri.. mgkin sbb tkt aku tuntut janji..

and then, kbetulan spupu tokbah nih kawin ngn org tganu.. dan smlm kena amik ct sbb xda pngasuh.. yelah dia nk g la anta adik dia... aku pun suh laki aku cuti skali..
dh alang2 jumaat nk anta aku.. aku ajak dia ikut skali rombongan knduri, aku ckp la pastuh leh anta aku blik n tgal aku kat tganu.. sabtu kn dtg amik.. dia mmg mati2 xnak laa.. dia ckp lama la apa laa.. aku ckp la aku nk duk lama ckit bkn ajak dia pun duk lama2.. kn kaluu nk anta jumaat bkn nya pg2.. msti tgah ari.. smp tganu ptg.. dh sb2 nk blik.. g2 laa slalu... aku ckp la kau pun nk jgak blik kg aku lama2...

dn pg smlm dia mmg tpaksa, mmg tpaksa... g laa ikut rombongan sbb aku ajak tokbah n adik dia skli ikut.. sbb aku ckp kalu x g ikut rmbongan tuh, mcm mana pun aku ttp nk dia antar aku blik kg smlm jgak....

dlm terpaksa tuh, kami g la felda kerteh1 tuh.. jauh... n ble blik smp umah aku kat K.T dh kul6.. rehat jap.. pah smayang mgrib dia blik n abh n adik dia... mmg ari ujan dr pg lgik.. mse otw ke cnih pun mmg byk gak jln naik air.. tp still leh lalu... dan mlm nye.. dlm kul9.. aku nk tidokn faris.. spt biase akn dgn aku2 tetido skali.. tak dgr n sedar ade call.. aku tbgn kul4am tdik tgk2 ade 11mscal n 1msg..
"keta xcident"... dia try call dr kul9 akhir call dia kul1.50am..
aku return call.. dia angkat.. dia ade umah SIL aku kat machang.. keta xcident langgar lembu kat kg raja besut... tp smua selamat cuma keta jer teruk bhgian depan...

aku taktau apa ptt aku rase.. sbb smua ade.. mmg aku rse bsalah sgat sbb paksa dia.. klu aku tak paksa anta aku mgkin tak jadi mcm nih.. tp klu aku tak paksa.. aku akn pendam perasaan.. tak adil bg aku.. sbb dia mmg tak kan blaku adil ble aku tak paks utk blik kg aku... dia nk duk ngn famili dia.. aku pn rase yg sama.. aku dh byk btolak ansur.. jd aku cnfused.. aku ke yg bsalah?? ntah laa....
kekdg aku rse aku pentingkn diri... tp ble pk klu aku x pentingkn diri aku sndiri..
penah ke dia nk pentingkn aku????

5 ulasan:

  1. sobnye beb.aku pehe kekerasan/keegoaan/kebebalan/keikut kepala sendiri/peel laki kelate.gitu la.ko jgn salahkan diri ko beb.ntahla..kita pun ada gak kehendak...masa mak ayah kita ada lg ni la time kita nak wat baik kat depa kan.mmgla xleh deny da,bila kawin kita kena ikut laki.tp rsnye dia yg dah janji kat ko gitu kan.itu tuhan nak tunjuk something kat dia kot.jangan ketegak/keras/dera sgt hati bini.itu yg aku xkisah sgt laki jauh..aman skit nak wat pape..(shhhh jgn ckp kat laki aku huhu).tp beb ko mesti kuat nyer.ada faris xkisah ah laki nak wat ape pun.janji kita dah ade budak kecik yg syg kita kalo kita jaga dia bebaik.be strong beb

    BalasPadam
  2. ntah laa... kekdg rse silap ke aku nih..
    tau sgat peel jate kelate... tp.. dh jodoh kot..
    aku pn rse g2... ikut la nk jd rane... asal aku ada faris... gapo2 aku lbh berhak...

    BalasPadam
  3. begitulah nasib pompuan bila dah kawin.sabau byk2.aku pn same gak....

    BalasPadam
  4. ai nozah lain mcm ja bunyik....sabaq2...lek arr...

    BalasPadam