Sabtu, Oktober 09, 2010

usia dan perkahwinan....

salam n bismillah...

lama tak menulis.. idea mencurah2...
tp selalu tak berkesempatan.... cuma arini ade yg
sgat menarik utk aku kongsi... lunch tdik ngn adik2 pegawai
( labmate ).. sembang2 pasal jodoh.. cos 2 2 still single n available,
sorg 24thn sorg 26thn.. bg aku muda lg...
smbg2.. pas2 aku ckp takpe.. jgn pk sgat... ok.. fine.. pas2 slh sorg ckp kat aku
"kzah xpe laa dh kawin..".. ooppsss!! aku ckp laa ape yg aku ckp bkn
sbb aku dh selamat mean kawin... tp dr segi logik n rasional...
sbnarnya pasal jodoh kita kena naturall... semula jadi...

bile diorg ckp cmtuh.. aku teringat aku dulu2...
mse umo2 baya diorg... aku target aku nk kahwin b4 28thn...
sbb?? aku dh ade serius BF.. aku dh lama couple ngn ~ d ! a ~...
(skg dh selamat jd suami aku ).. tp hubungan kami mmg selalu berGELORA..
mcm smua org tau.. aku sll on off ngn ~ d ! a ~.. n smp 1 mse dia ckp dia dh
xde perasaan kat aku... what??? tp.. aku positive.. ok.. fine...
(mse tuh umo aku 27thn)..

then, mse tuh aku dh pdah HKL.. aku mula kn hidup bru...
semangat bru.. aku lupa kn ~ d ! a ~.. aku psg azam bru....
aku akn kahwin sblm 28thn.. klu x.. aku dh xnak pk pn pasal KAHWIN..
dan.. aku pn start enjoy since 11 disember 2007..
thn bru 2008... aku start enjoy n menikmati hidup aku..
tenang.. enjoy.. gembira...
bersma klik2 akuu.. ziana, wsu, mai, nad n my 4eva bespren gee n ida..
kami travelling.. 1st trip.. genting highland.. pangkor... PD.. tioman...

dan, tetiba... bln5 thn tuh jgak.. ~ d ! a ~ come n proposed me...
sedang waktu tuh aku ter sgat happy ngn life aku...
aku dh x pk pasal couple kawin bf or or yg swakru ngn nye...
dan... dgn ajaib nyer aku terima...
(mgkin sbb termakan kata2 anat, "kzah, klu dh mmg jodh kzah ngn dia..
samaada kzah nk kawin ngn dia skg @ kzah nk kawin ngn dia mse kzah janda"..
what?? JANDA??.. ohh ohhohh.. no.. aku nk kawin skali jer dlm idup aku.. insyaAllah..)

jd... 28 june 2008.. sah aku menjadi isteri org...
shock!! mmg shock.. sbb dgn mendadak terPAKSA settledown
smua xtvt life aku..... oh.. aku terpaksa tgal kn semua...
SEMUA... semua yg aku suka.. SEMUA...

jd.. apa yg penting mse bujang.. mse tidak berpunya nih..
cari lah.. buat laa.. kumpul laa apa jua yg jd kesukaan anda..
apa jua.. kerana apa yg anda dapat itu juga adalah sbnarnya
KEBAHAGIAAN yg tiada bandingan....

amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan